Reprezentácia v pamäti

Ako každý graf, aj mriežku si môžeme pamätať v zozname susedov, prípadne matici susednosti. To je však často zbytočne komplikované.

Pri štvorcových mriežkach $R \times S$ je každý vrchol určený svojimi súradnicami -- riadkom a stĺpcom. Je teda prirodzené každý vrchol označiť dvojicou $(x,y)$, kde $x$ je číslo jeho stĺpca a $y$ číslo jeho riadka. Ak si chceme pri každom vrchole pamätať nejakú informáciu (farbu, cenu, vzdialenosť od štartu...), môžeme to urobiť v dvojrozmernom poli typu $R \times S$. Informáciu pre vrchol $(x,y)$ si budeme pamätať v prvku poľa so súradnicami $x$ a $y$.

Hrany si nemusíme pamätať vôbec. Ak nás totiž zaujímajú susedia nejakého vrcholu $(x,y)$, vieme, že sú to $(x+1,y)$,$(x,y+1)$,$(x−1,y)$ a $(x,y−1)$ (prípadne ešte ďalší, ak má graf aj diagonálne hrany). Výnimkou sú vrcholy na kraji mriežky, ktoré niektorých z týchto susedov nemajú.